Nakon pozitivnih iskustava na prošlogodišnjem GDI natječaju „Učenje kroz GIS“, Vedran Štefanac, učenik 2.k razreda, odlučio je svoje znanje rada ArcGIS alatima podijeliti s kolegama iz razreda i odvesti ovogodišnji projekt korak dalje.
Nakon formiranja ekipe, Sara, Goran i Vedran (svi učenici 2.k) odlaze na teren kako bi osmislili temu koja se slaže s ovogodišnjom temom natječaja. U šetnji Maksimirom nailaze na pumpu za vodu koja im je, iako to tada nisu ni slutili, kasnije bila temelj cijelog istraživačkog rada. Gledajući u pumpu, zapitali su se otkud voda u ovoj pumpi, kakve je kvalitete, brine li se netko za te pumpe i postoji li ih još po gradu? Nakon kratkog istraživanja i pronađenih informacija o pumpi, odlučuju kako će njihov istraživački rad biti na temu „Zagrebačkih Franceka“. Tako je, te pumpe koje ste možda ugledali po gradu imaju svoje posebno ime i posebno značenje za grad. Cijeli projekt možete potražiti na stranici koju su učenici napravili..
Kada se nalazite u gradu i ožednite, za vas je ekipa pripremila aplikaciju koja će vas odvesti do najbližeg Franceka na kojemu svoju bočicu možete napuniti kvalitetnom zagrebačkom vodom. Kako biste provjerili je li ta voda kvalitetna, ekipa 2.k provela je i analizu kakvoće vode u laboratorijima Prirodoslovne škole Vladimira Preloga na 15 najpoznatijih i najdostupnijih Franceka u gradu, a rezultati analize nalaze se ovdje.
Učenici su u svoj projekt, u suradnji sa Zagrebačkim otpadnim vodama, uključili i opis procesa pročišćavanja otpadnih voda. Kako su predstavnice ZOV-a bile oduševljene projektom, odlučile su njihov projekt objaviti na web-stranici ZOV-a. Nakon završetka projekta, pozvani su na razgledavanje postrojenja CUPOVZ-a, nakon čega su izrazili veliko zadovoljstvo suradnjom.
Na školskome izletu na otoku Visovcu, učenici su također pronašli Franceke, što ih je posebno razveselilo.
Osim oduševljenosti učenika i mnogih nastavnika koji su bili upoznati s izradom projekta, oduševljenost su pokazali i članovi žirija tijekom proglašenja pobjednika u ponedjeljak, 20. lipnja 2022. u 11.00 sati:
Nije bilo nedoumica. Odmah smo vidjeli da je ovo pobjednički projekt…
Prvo mjesto učenicima je donijelo i vrijedne nagrade: 3D printer i GDI-jeve vrećice s raznim poklonima.
Autor teksta: Vedran Štefanac, 2.k