Nakon dugog iščekivanja učenici drugih i trećih razreda programa prirodoslovne gimnazije u jutarnjim satima 6. svibnja 2024. godine uputili su se u Španjolsku u pratnji Gordana Pihača, nastavnika fizike, i Andree Pongrac, nastavnice engleskog jezika.
Domaćin mobilnosti bila je škola INS Ramon Muntaner u španjolskom gradu Figueresu, a mobilnost je bila provedena u okviru programa Erasmus+ i dodijeljene akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja.
Domaćini su pripremili bogat program, a naši su učenici imali priliku primijeniti i povezati svoja znanja iz prirodoslovlja u razgovoru s nastavnicima i stručnjacima iz prirodoslovnih područja, kao i u popratnim radionicama. Također su na kraju svakog dana sve svoje dnevne aktivnosti objedinjavali u vlog.
Po dolasku u Figueres, domaćini su priredili kratku dobrodošlicu u školi s prigodnim darovima i laganu zakusku s lokalnim proizvodima. Potom su naši učenici pošli kući s učenicima domaćinima, a španjolske nastavnice, Irene Martinez, Carmen Linares i Fina Graboleda, upoznale su naše nastavnike s Figueresom i organizirale druženje na obali mora.
Drugi dan mobilnosti, 7. svibnja 2024., započeo je upoznavanjem sa školom domaćinom.
Nakon prezentacija o povijesti škole INS Ramon Muntaner domaćini su poveli naše učenike i nastavnike u obilazak škole upoznajući ih s pravilima ponašanja, načinom rada i organizacijom nastave.
Potom je Fina Graboleda, nastavnica biologije i kemije, organizirala radionicu, tijekom koje su učenici u skupinama učili kako napraviti zubnu pastu “iz kućne radinosti”, a primjenjujući svoja znanja iz predmeta biologije i kemije.
Po završetku radionice, cijela je skupina autobusom otputovala u Olot, mjesto okruženo brdovitim krajolikom nastalim od ugaslih vulkana. Uslijedio je obilazak uglaslog vulkana Volcà del Montscapa nadmorske visine 510 m i upoznavanje s njegovom poviješću i geografskim obilježjima.
Nakon stanke za ručak, učenici su sudjelovali u interaktivnoj radionici “Espai Cràter”.
Uz stručno vodstvo, izvodili su eksperimente kako bi se upoznali s fizičkim i geološkim principima nastanka i rada vulkana.
Po dolasku u školu trećeg dana mobilnosti, 8. svibnja 2024., Fina Graboleda, nastavnica biologije i kemije, organizirala je radionicu izrade melema za ruke i učenici su ponovno radili u skupinama primjenjujući svoja znanja i vještine iz područja kemije i biologije.
Po završetku radionice, cijela je skupina autobusom otputovala u posjet “vrtu” ljekovita i aromatskog bilja zvanom Parc de los Olors. Učenici i nastavnici prvo su sudjelovali u radionici kušanja čaja s ciljem detekcije aromatskog i ljekovita bilja po mirisu i okusu, a potom su se, uz stručno vodstvo, upoznali s načinom uzgoja ljekovita bilja i njihovim obilježjima.
Skupina je potom navratila u posjet malom turističkom obalnom mjestu L’Escala u Costa Bravi, a u čijoj se neposrednoj blizini nalaze grčke i rimske ruševine drevnog grada Empúriesa.
Nakon stanke za ručak skupina se uputila u prirodni rezervat Les Llaunes. Tijekom jednosatne šetnje upoznali su se s geografskim obilježjima rezervata kao i vrstom flore i faune koju je tamo moguće pronaći.
Četvrti dan mobilnosti, 9. svibnja 2024., započeo je okupljanjem u školi. Nakon što su učenici odradili online zadatke, cijela se skupina autobusom uputila u Banyoles.
Po dolasku prvo se krenulo u razgledavanje grada, a potom i posjet muzeju Espai d’Interpretació de l’Estany-Museu Darder. U njemu se, uz preparirane primjerke raznih životinjskih vrsta i insekte, do 2000. godine mogao pronaći i preparirani primjerak domorodačkog stanovnika Botswane.
Nakon stanke za ručak, skupina je navratila u posjet “školi prirode” zvanoj Escola de Natura de Banyoles i uz stručno vodstvo učila je o hidrogeologiji lokalnih jezera in situ. Učenici su potom primijenili svoje vještine mikroskopiranja kako bi detektirali primjerke organizama iz uzoraka jezerske vode koje su prethodno prikupili.
Petoga dana mobilnosti, 10. svibnja 2024., učenici su, okupivši se u školi, odigrali partiju Kahoota. Cilj je bio provjeriti sjećaju li se što su sve vidjeli i naučili u prethodna tri dana.
Potom je cijela skupina vlakom otputovala u Gironu, grad bogat rimskom, maurskom, gotičkom, baroknom i modernističkom arhitekturom.
Osim upoznavanja s geografijom, poviješću i kulturom Girone kao i obilaska najvećih znamenitosti pod vodstvom Fine Graboleda, cilj posjeta također je bio uvjeriti se kako se grad priprema za svoj slavni “festival cvijeća”, tzv. Temps de flors, devetodnevno događanje tijekom kojega je svaki kutak grada ukrašen šarolikim i mirisnim cvijećem.
Šesti dan mobilnosti, 11. svibnja 2024., bio je dan rastanka i povratka kući.
Učenici su svoje iskustvo boravka na mobilnosti u Figueresu opisali u newsletteru i videu.